دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

سردخانه صنعتی زیر صفر- سردخانه صنعتی

۴ بازديد

سردخانه صنعتی چیست؟

به محیطی که با حفظ دما و می تواند نگهداری محصولات غذایی متنوع در ظرفیت بالا را ایجاد کند، سردخانه صنعتی گفته می شود. مواد غذایی مانند: ماهی، گوشت، سبزیجات برای نگهداری به محیط خنک و با دمای معین نیاز دارند. خواص غذا مانند: بافت، رنگ، دما، طعم، بود و.... باید حفظ گردد تا برای مصرف کنندگان همان تازگی و طراوات را داشته باشد. تنها یک محصول در بازار وجود دارد که کمک می کند تا محصولات غذایی را در شرایط مناسب نگهداری کند. سردخانه صنعتی جز تجهیزات تبرید است که نه تنها در زمینه نگهداری محصولات غذایی موفق است بلکه در مکان هایی از جمله: آزمایشگاه های تحقیقات عملی، حفاظت از گل، صنعت دارو سازی و... مورد استفاده قرار می گیرد. سردخانه صنعتی نوعی از تجهیزات است که با فضای ایزوله و پاکیزه برای حفظ دمای تولید شده طراحی شده است. سردخانه صنعتی با ظرفیت بزرگتر با یخچال های که چه در منازل استفاده می شود یا در آشپزخانه صنعتی متفاوت تر است. سردخانه صنعتی کنترل دقیق دما را برای تاسیسات صنعتی که در آن نیاز به تبرید یا انجماد قوی و ثابت است، فراهم می کند. برای مواد غذایی یا مواد شیمیایی، این به معنای تنظیم طولانی مدت دما برای مواد فاسد شدنی، نرخ فساد کمتر، و خیال راحت اقلام در شرایط بهینه نگهداری می شود. برای محصولات دارویی، سازمان غذا و ... بهترین شیوه ها را برای نگهداری دارو ها نشان می دهد و ایجاب می کند که آن ها در شرایط مناسب دما، رطوبت و نور نگهداری شوند تا هویت، غلظت، کیفیت و خلوص را داشته باشند. محصولات دارویی تحت تأثیر هیچ گونه خطری قرار نمی گیرند. از این نظر، سردخانه صنعتی یکی از الزامات ذکر شده در بالا برای نگهداری این محصولات است.

چه چیزی را می توان در یک سردخانه صنعتی نگهداری کرد؟

در مورد کاربرد آن، سردخانه ها می توانند برای نگهداری انواع اقلام در تمامی صنایع مورد استفاده قرار گیرند. رایج ترین اقلام شامل دارو ها، منسوجات، محصولات تنباکو، غذا های فاسد شدنی، گل ها، گیاهان ظریف، محصولات لبنی، محصولات پروتئینی، کنسرو ها و مواد غذایی متنوع مناسب است. از این نظر، به خاطر داشته باشید که کنترل دقیق دمای برخی دارو ها و محصولات غذایی  برای جلوگیری از فساد مواد و تضمین ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سردخانه صنعتی زیر صفر و بالای صفر:

دو نوع رایج و موجود در بازار جهانی سردخانه صنعتی زیر صفر و بالای صفر است که جزء مهم ترین انواع سردخانه صنعتی محسوب می شوند. با توجه و اندیشیدن متوجه خواهید شد که تفاوت میان این دو سردخانه در چیست و از هر کدام برای چه دمایی و چه کاربردی استفاده خواهد شد.

سردخانه صنعتی ثابت و محرک:

علاوه بر نوع دمای سردخانه صنعتی، براساس محرک بودن یا ثابت بودن، سردخانه های صنعتی نیز متفاوت است. برخی از آن ها از وزن و حجم سبک تری تشکیل شده اند که به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد و براساس این کاربرد، آن ها را سردخانه صنعتی محرک نامیده اند. و در بعضی از سردخانه های صنعتی با وزن سنگین غیر قابل جا به جایی هستند که به آن ها سردخانه صنعتی ثابت گفته می شود.

سردخانه صنعتی زیر صفر:

برخی از محصولات جهت نگهداری به دمایی بین 12- تا – 23 درجه سانتی گراد احتیاج دارند. در واقع در چنین دمایی محصولات منجمد یا به شکل انجماد می شوند. چرا که برخی از محصولات برای حفظ آن ها به مدت طولانی می بایست در این دما قرار بگیرند. در گذشته به منظور پیشگیری از مواد غذایی از برف یا یخ استفاده می کردند که در فصول گرم سال که برف وجود نداشته و می بایست از یخ برای نگهداری آن ها استفاده کنند. هوای گرم یخ ها را سریع تر ذوب می کرده و مواد فاسد شدنی در شرایط نامناسب نگهداری می شد که درصد خرابی و تغیر بو و طعم در آن ها بسیار بود. اما امروزه با پیشرفت و گسترش فناوری و استفاده از دانش بشری، سردخانه های صنعتی به صورت سردخانه صنعتی زیر صفر تولید و طراحی شده است و در نگهداری محصولات غذایی پیشرو می باشد. عدم از دست دادن کیفیت، حفظ خاصیت مواد غذایی از مهم ترین مزیت های سردخانه صنعتی زیر صفر می باشد. سردخانه صنعتی زیر صفر طبق استاندارد ها تولید و طراحی شده است که در نتیجه به شما تضمین می کند مواد غذایی به صورت استاندارد و صحیح نگهداری می شود و هنگامی که محصولاتی غذایی نگهداری شده در سردخانه صنعتی زیر صفر به دست مشتریان و مصرف کنندگان می رسد، به عنوان ضرر یا به خطر افتادن سلامتی آن ها نباشد.

در سردخانه صنعتی زیر صفر چه نوع مواد غذایی نگهداری می شود؟

رایج ترین کاربرد این سردخانه ها، نگهداری مواد غذایی که نیاز به منجمد شدن است. به طور کلی برای مواد غذایی همچون گوشت، ماهی و.. استفاده می شوند در فروشگاه ها به عنوان نگهداری مواد غذایی به صورت منجمد، سردخانه صنعتی زیر صفر بهترین نوع سردخانه صنعتی برای عدم کاهش کیفیت محصولات است. کتشار گاه هایی مانند: کشتارگاه گوسفند، گاو، مرغ یا موسسات پرورش ماهی از سردخانه صنعتی زیر صفر استفاده می نمایند چرا که این محصولات بسیار آسیب پذیر هستند و با کمی تغیرت دما، فاسد و تغیر خاصیت در آن ها ایجاد می شود. بنابراین با سردخانه صنعتی زیر صفر در دمای بسیار پایین نگه داری می شوند. کارخانه های بستنی سازی، یکی دیگر از کاربرد های سردخانه صنعتی زیر صفر می باشد که بستنی ها یکی از محصولات غذایی می باشند که بر اثر گرما و نبود دمای مناسب، ذوب شده و شکل و ظاهر خود را ازدست می دهد، همچنین طعم آن خوشایند نخواهد بود اما با وجود سردخانه صنعتی زیر صفر چنین مشکلاتی هرگز به وجود نخواهد آمد.

مزایای سردخانه صنعتی زیر صفر:

بهره وری انرژی:

هزینه های انرژی برای ذخیره سازی نمونه ها و سایر مواد را کاهش می دهد. چراا؟ سردخانه صنعتی زیر صفر برای جلوگیری از نوسانات دما ساخته شده اند، به این معنی که انرژی کمتری برای تعادل و تنظیم دما در حین استفاده مورد نیاز است.

استاندارد های بالای محصول:

آنها قدرت محصولات غذایی ذکر شده از قبیل: گوشت، ماهی و سایر محصولات حساس را با ذخیره سازی سرد تضمین می کنند. در نتیجه، این به بهبود شهرت و قابلیت اطمینان کسب و کار شما کمک می کند.

حفاظت و امنیت:

محصولات غذایی به ویژه گوشت ها بسیار حساس و آسیب پذیر هستند، بنابراین بهتر است از ایمنی آن ها اطمینان حاصل کنید و با نگهداری آن ها در سردخانه صنعتی زیر صفر در برابر آب و هوا آن ها را حفظ کنید. به طور کلی، به دلیل دقت و قدرت ارزش گذاری سردخانه صنعتی زیر صفر، جزء پر فروش ترین محصولات میان صنایع و کاربرد های ذکر شده است و می توانند دمای خاصی را برای مدت طولانی فراهم کنند.

گروه تولیدی و صنعتی تجهیز گستر:

گروه تولیدی و صنعتی تجهیز گستر، تولید کننده و تامین کننده پیشرو سردخانه صنعتی زیر صفر و طراحی تجهیزات صنعتی است که راه حل های سفارشی را برای نیاز های مختلف مشتریان ارائه می دهد. سردخانه صنعتی زیر صفر شرکت تجهیز گستر خاورمیانه، یک سرمایه گذاری عالی، با دوام و کاربردی است و در برابر شرایط شدید در هر شرایطی سازگار است و برای استفاده های صنعتی، خانگی و نهادی ایده آل است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سردخانه صنعتی زیر صفر، فرآیند تولید سردخانه صنعتی زیر صفر و همچنین اطلاع از قیمت سردخانه صنعتی زیر صفر، به وبسایت سردخانه صنعتی زیر صفر تجهیز گستر خاورمیانه مراجعه و یا با کارشناسان و متخصصان تجهیز گستر از طریق شماره تماس های ۰۲۱۴۴۳۷۴۲۸۳ و ۰۹۱۲۸۲۹۹۷۹۳ در ارتباط باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد